خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ترکیه:

در صورت نیاز، علیه اقلیم کردستان وارد جنگ می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۶۱

دیپلمات‌های اردنی خبر دادند که رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سفر اخیرش به اردن، اعلام کرد در صورت نیاز، ترکیه تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی علیه اقلیم کردستان عراق را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، دیپلمات‌ها و سیاسیون اردنی خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سفر اخیرش به اردن، اعلام کرد که کشورش تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را به منظور جلوگیری از حرکت رو به‌ جلوی طرح همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منابع، رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدار سه هفته اخیر خود با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، در امان، درباره پرونده کُردها گفت‌وگو کرده است.

اردوغان به ملک عبدالله گفته است که ترکیه در تعامل با طرح جدایی اقلیم کردستان عراق ساکت نخواهد نشست و تمامی گزینه‌ها را علیه توطئه ایجاد رژیم مستقل کُرد به‌کار خواهد گرفت.

براین اساس، اردوغان از کشورهای عربی و «دوست ترکیه» از جمله اردن خواسته است که تلاش کنند تا دولت اقلیم کردستان عراق را به متوقف کردن این «طرح تنش‌زا» متقاعد کنند.

این در حالی است که پارلمان اقلیم کردستان عراق، جمعه گذشته برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم را تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز