خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۲۷

نیاز فوری ۱۰ میلیون کودک یمنی به کمک‌، بیانیه شورای امنیت ملی عراق درباره همه‌پرسی استقلال کردستان، دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا، اظهارات دبیرکل سازمان ملل علیه برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان، دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه، امضای قرار داد فروش جنگنده میان بریتانیا و قطر، تاکید انجمن عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان بر برگزاری این همه‌پرسی در موعد مقرر، نجات بیش از سه هزار پناهجو توسط گارد ساحلی لیبی، احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در کوبا و تهدید امنیتی در بیش از ۱۲ شهر روسیه از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل  اعلام کرد که ۱۰ میلیون کودک یمنی در پی جنگ و درگیری های یمن نیازمند کمک هستند.

-شورای امنیت ملی عراق برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را مغایر قانون اساسی این کشور اعلام کرد و آن را تهدیدی برای امنیت ملی و هبستگی داخلی برشمرد.

-«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا  درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کرد.

-«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای، تصمیم یکجانبه برای برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را سبب انحراف از مبارزه با گروه تروریستی داعش و بازسازی مناطق جنگ‌زده دانست.

-همزمان با افزایش تنش میان آمریکا و روسیه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آیالات متحده آمریکا با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار می‌کنند.

-قطر قرارداد خرید ۲۴ فروند جنگنده پیشرفته از نوع «یورو فایتر تایفون» با انگلیس را امضا کرد.

-انجمن عالی همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق بعداز نشست شامگاه یکشنبه خود به ریاست «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همه‌پرسی در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

-یکی از مسئولان نیروی دریایی لیبی اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور در یک هفته گذشته بیش از سه هزار مهاجر غیر قانونی را در قالب ۱۲ عملیات در دریای مدیترانه نجات داد.

-«رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که کشورش به دلیل مشکلات مرموز جسمی پیش آمده برای دیپلمات های خود در کوبا، در حال بررسی برای تعطیلی سفارت خود در هاوانا است.

-در پی تهدیدهای تلفنی تروریستی در مسکو و ۱۲ شهر دیگر روسیه ماموران امنیتی ۲۲ هزار نفر را از اماکن شلوغ تخلیه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز