خبرگزاری کار ایران

اردوغان و العبادی با یکدیگر دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۴۴

منابع آگاه از دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر عراق در روزهای آتی با موضوع گفت‌وگو درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در روزهای آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

محور‌ گفت‌وگوهای دو طرف برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق توسط مسئولان این منطقه است.

ترکیه، ایالات متحده آمریکا و سایر قدرت‌های غربی به دولت اقلیم کردستان توصیه کرده‌اند تا همه‌پرسی را لغو کنند چراکه این امر در شرایط کنونی باعث منحرف شدن توجه بغداد و اربیل در مبارزه با گروه تروریستی داعش می‌شود.

ترکیه نیز با توجه به حضور کُردها در جنوب شرق این کشور از رأی مثبت مردم اقلیم کردستان عراق به همه‌پرسی استقلال هراس داشته و آنرا باعث قدرت گرفتن شبه نظامیان مسلح حزب کارگران کردستان «پ‌.ک‌.ک» توصیف کرده است.

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق بدون توجه به درخواست‌ها و نگرانی‌های موجود روز جمعه گذشته اعلام کرد: این همه‌پرسی طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در ۲۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

اردوغان امروز –یک‌شنبه- پیش از سفر خود به سوی نیویورک به منظور حضور در نشست مجمع عمومی سازمان‌ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «آنکارا و بغداد نظر خود درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را به اشتراک گذاشته‌اند».

وی تصریح کرد: «ما با حیدر العبادی در ایالات متحده دیدار خواهیم کرد و آنچه مشخص است این خواهد بود که هدف هر دوی ما یکسان است و آن جلوگیری از تقسیم عراق است».

«بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه نیز روز شنبه گذشته اعلام کرده بود: «برگزاری همه‌پرسی در شمال عراق مربوط به مساله امنیت ملی می‌شود و دولت ترکیه اقدامات لازم برای این امر را اتخاذ خواهد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز