خبرگزاری کار ایران

ژاپن برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۵۸

نخست‌وزیر ژاپن که اخیرا با افزایش محبوبیت‌ روبه‌رو شده است، قصد دارد اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از  رویترز، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن، قصد دارد انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار کند.

وی که اخیرا به دلیل موضع‌گیری علیه برنامه موشکی کره‌شمالی محبوبیتش افزایش یافته است و در مقابل نیز حزب مخالف دولت نیز دارای شرایط مناسبی نیست، قصد دارد با استفاده از این دو مورد اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژاپن کند.

نخست وزیر ژاپن، قصد دارد با استفاده از دو موقعیتی که در اختیار دارد پیش از موعد مقرر، اقدام به برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه آینده میلادی کند.

در نظرسنجی اخیر انجام شده شینزو آبه توانسته محبوبیتی معادل ۵۰ درصد در سطح جامعه ژاپن به دست آورد که حاصل موضع گیری وی دربرابر برنامه‌های موشکی کره‌شمالی و همچنین هرج و مرج در میدان حزب مخالف دولت است.

وی در سخنانی در جمع سران حزب «کومیتو» که ائتلاف احزاب حاکم هستند، از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزای انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر داده بود.

«ناتسو یاماگوچی» رهبر حزب کومیتو نیز روز گذشته –شنبه- و در جریان سفر خود به روسیه اعلام کرد: «قصد داشتیم انتخابات را در فصل پائیز سال جاری میلادی برگزار کنیم ولی باید همیشه آماده نبرد باشیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز