خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۶۷

اظهارات روسیه درباره هدف مسکو در سوریه، عدم پذیرش نتایج مذاکرات آستانه توسط جبهه النصره، اتخاذ مواضع تهاجمی علیه ایران توسط رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، تظاهرات ضد نژادپرستی در یونان، اعلام همبستگی مسلمانان یونان با مسلمانان روهینگیا، آمادگی برای مداخله نظامی عراق در کردستان، یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات مردم در کرانه باختری رود اردن، تنظیم پیش‌نویس لایحه‌ای به منظور محدود کردن فعالیت‌های بانکی کره‌شمالی توسط مجلس نمایندگان آمریکا، انحلال کمیته اداری حماس در غزه و نجات هزار و ۶۰۰ پناهجو از آب‌های مدیترانه توسط گارد ساحلی ایتالیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، روسیه اعلام کرد: «برای همیشه در سوریه نخواهیم ماند و هدف از حضور نیروهای روس در سوریه مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی است».

- گروه تروریستی تحریرالشام که شامل گروه تروریستی جبهه النصره و چند گروه تروریستی کوچک دیگر است، اعلام کرد که نتایج ششمین دور گفت وگوهای سوری در آستانه پایتخت قزاقستان را نمی‌پذیرد.

- برخی منابع آگاه اعلام کردند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مواضع تهاجمی علیه ایران خواهد گرفت.

- مردم یونان اقدام به برگزاری تظاهرات ضدفاشیسم و ضد نژادپرستی در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در آتن کردند که در پی درگیری میان نیروی امنیتی و تظاهرکنندگان به خشونت انجامید.

- مسلمانان مقیم یونان به همراه شهروندان یونانی با برپایی تظاهرات گسترده ای کشتار مسلمانان روهینگیایی میانمار را به شدت محکوم کردند.

- «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق  در واکنش به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان گفت: «اگر همه‌پرسی در اقلیم کردستان به ناآرامی بینجامد، آماده دخالت نظامی هستیم».

- نظامیان صهیونیست با یورش به تظاهرات مردمی در شمال کرانه باختری که در سی و پنجمین سالگرد جنایت اردوگاه صبرا و شتیلا برگزار شد، شماری از جوانان فلسطینی را زخمی کردند.

- مجلس نمایندگان آمریکا درحال تنظیم پیش نویس لایحه‌ای است که بانک های خارجی را که با کره‌شمالی همکاری می‌کند، از فعالیت سیستم مالی ایالات متحده منع می‌کند.

- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش کمیته اداری در نوار غزه را منحل و از دولت وفاق ملی خواسته است تا به وظایف و ماموریت خود در نوار غزه عمل کند.

- گارد ساحلی ایتالیا بیش از یک هزار و ۶۰۰ مهاجر و پناهجوی غیرقانونی که از آفریقا به سوی اروپا روانه شده بودند  را در آب های مدیترانه نجات داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز