خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۲۳ نفر در جریان اعتراض‌های سنت لوئیس

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۱۱

در اعتراض‌های سنت‌لوئیس آمریکا که در پی مرگ یک سیاهپوست توسط یک افسر بازنشسته و تبرئه وی از این اتهام رخ داد، دست‌کم ۲۳ نفر بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، نیروهای پلیس ۲۳ نفر را در جریان اعتراض‌های روز گذشته –جمعه- در سنت‌لوئیس بازداشت کردند.

این اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که قاضی «جیسون استوکلی» یک افسر سابق پلیس را که در سال ۲۰۱۱ میلادی یک مرد سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود، تبرئه کرد.

معترضان خواستار اشد مجازات برای وی به عنوان یک قاتل و به اتهام ارتکاب قتل درجه یک بودند.

پس از صدور این حکم معترضان و فعالان با اجتماع در خارج از دادگاه به سمت مرکز شهر شروع شد.

به‌رغم اینکه این راهپیمایی یک اعتراض مسالمت‌آمیز بود پلیس سنت‌لوئیس اعلام کرد: تظاهر کنندگان اقدام به پرتاب سنگ به سوی خانه شهردار کردند که منجر به شکستن شیشه‌های منزل وی شد. همچنین با حمله به یک خودروی پلیس اقدام به تخریب آن کردند. پس از آن نیز اقدام به حمله به سوی ماموران پلیس کردند که در این حملات یک نیروی پلیس دچار جراحت سطحی شده است.

تصاویر ضبط‌ شده نشان می‌دهد که پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

در جریان این اعتراض‌ها دست کم ۲۳ نفر نیز بازداشت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز