خبرگزاری کار ایران

اتحادیه عرب با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق مخالفت کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۴۶

اتحادیه عرب، که در سطح وزیران خارجه تشکیل جلسه داده بود، با صدور قطعنامه‌ای، بر مخالفت با همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، امروز- چهارشنبه- با صدور قطعنامه‌ای بر مخالفت با همه‌پرسی اقلیم کردستان در شمال عراق، تأکید کرد.

 

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، اعلام کرد، شورای وزرای خارجه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای در مخالفت با این همه‌پرسی صادر و در آن تأکید کردند که این همه‌پرسی غیرقانونی و در تعارض با قانون اساسی عراق است.

طبق اعلام این سخنگو، شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب همچنین در این قطعنامه بر حمایت از وحدت عراق، به‌عنوان مهم‌ترین عامل در برقراری ثبات و امنیت منطقه‌ای تأکید کرد و متذکر شد که تهدید علیه این وحدت، امنیت منطقه و قدرت دولت‌ها و کشورهای آن را در مقابله با تروریسم در معرض خطر قرار می‌دهد.

پارلمان عراق پیشتر در روز سه‌شنبه در قطعنامه‌ای با همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان مخالفت کرد و به عدم برگزاری آن رای داد.

ترکیه، ایران، و سوریه سه همسایه عراق با برگزاری این همه‌پرسی نیز مخالفت کرده‌اند. اقلیم کردستان عراق تأکید که این همه‌پرسی سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز