خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۶۶

مخالفت عشایر کرکوک با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان در این استان، خنثی سازی ۱۲ حمله تروریستی در فرانسه، دیدار وزیر دفاع روسیه و رئیس‌جمهوری سوریه، تاکید بر حل مساله فلسطین و مبارزه با تروریسم در عراق در نشست سران اتحادیه عرب، رد برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان در استان دیالی توسط شورای استان داری این استان، دعوت نخست‌وزیر عراق از رهبران اقلیم کردستان عراق برای حضور در بغداد به منظور مذاکره، دیدار وزیر خارجه روسیه و نخست‌وزیر لبنان، اعتراض سازمان‌های حقوق‌بشری به موضع منفعلانه شورای امنیت در قبال مسلمانان روهینگیا، اظهارات رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره‌شمالی، حمایت انصارالله از مشارکت با کنگره ملی یمن، ویرانی یک چهارم منازل در جنوب فلوریدا بر اثر توفان ایرما و درگیری میان معترضان به تغییر قوانین کار با پلیس ضدشورش در فرانسه از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، شیخ عشیره «بنی تمیم» ضمن اعلام مخالفت با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق در کرکوک تصریح کرد: موضع این قبیله حمایت از این همه‌پرسی نیست.

- «جرارد کلمب» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۲ حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

- ژنرال «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در سفر به دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و در باره همکاری های نظامی و دستاوردهای ضد تروریستی دو کشور مذاکره کرد.

- وزرای خارجه اتحادیه عرب در یکصد و چهل و هشتمین نشست خود بر ضرورت حل عادلانه مساله فلسطین و همچنین مبارزه با تروریسم و تندروی و حفظ یکپارچگی عراق تاکید کردند.

- شورای استان دیالی عراق با اکثریت آرا برگزاری همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان در این استان را رد کرد.

- «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از رهبران اقلیم کردستان دعوت کرد برای گفت‌وگو به بغداد بیایند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های دوجانبه و مشارکت راهبردی مسکو و بیروت گفت‌وگو کردند.

- سازمان‌های «دیده بان حقوق بشر» و «عفو بین‌الملل» انفعال شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در خصوص تحریم‌های جدیدی که شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد این کشور علیه کره‌شمالی اعمال کرد، خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها گام بسیار کوچکی به شمار می‌رود و مسئله بزرگی نیست.

- دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ما همچنان از مشارکت ملی با حزب کنگره ملی این کشور به رهبری «علی عبدالله صالح» برای پیشبرد اهداف یمن حمایت می‌کنیم.

- آژانس مدیریت بحران آمریکا اعلام کرد که توفان ایرما نزدیک به یک چهارم خانه‌های جزایر جنوبی ایالت فلوریدا را ویران کرده است.

- تظاهرات ده‌ها هزار نفری فرانسوی‌ها علیه تصمیم جدید «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور مبنی تغییرات در قانون کار، به درگیری خشونت‌آمیز با پلیس ضد شورش منجر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز