خبرگزاری کار ایران

بارزانی وارد کرکوک شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۳۵

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد کرکوک شد.

منابع رسمی محلی در استان کرکوک اعلام کردند: «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز –سه‌شنبه- وارد کرکوک شده و با «نجم‌الدین کریم» استاندار و برخی از نمایندگان کرکوک در پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با برخی از مسئولان احزاب سیاسی و نهادهای امنیتی کرد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر از آن لحاظ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بارزانی پس از مناقشات فراوان برای قرار دادن و یا عدم قرار گرفتن استان کرکوک در همه‌پرسی اقلیم کردستان و در فاصله کمتر از سه هفته مانده به برگزاری این همه‌پرسی به کرکوک سفر کرده است.

نجم‌الدین کریم، استاندار کرکوک نیز روز گذشته تاکید کرده بود: همه‌پرسی در موعد مقرر در استان کرکوک نیز برگزار خواهد شد و ما خواستار همزیستی مسالمت آمیز و صلح پایدار در میان ساکنان این استان هستیم.

یک منبع نظامی عراقی، عصر روز گذشته به روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی» اعلام کرد که ارتش حضور خود در طول مرزها با اقلیم کردستان را تقویت کرده است.

این منبع گفت: «اوامر نظامی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه برای مقابله با هرگونه فعالیتی نظامی و یا درگیری با نیروهای پیشمرگه کُرد، تدابیر احتیاطی و پیشگیرانه لازم را اتخاذ کنیم و سطح آماده‌باش نیروهای‌مان را بالا ببریم.»

این منبع تصریح کرد: «این هشدار پس از آن صادر شد که اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، در تاریخ ۲۵ سپتامبر در مناطق موردمناقشه نیز همه‌پرسی استقلال برگزار خواهد شد.»

منبع مذکور در عین حال احتمال داد، عملیات آزادسازی حویجه با آزادی کامل استان کرکوک و بازگرداندن کنترل آن به دولت مرکزی به اتمام برسد.

اقلیم کردستان عراق کنترل حویجه را در دست دارد و تلاش می‌کند آن را به اراضی خود ملحق کند.

طبق اعلام این منبع نظامی عراقی، هدف از تاخیر عملیات آزادسازی حویجه این است که نیروهای عراقی بعد از آزادسازی این شهر، استان کرکوک را تخلیه کنند.

از سوی دیگر، طبق اعلام این منبع، بیش از دو هزار عنصر گروه تروریستی داعش همچنینان بیش از ۶۰ هزار غیرنظامی را در داخل شهر حویجه محاصره کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز