خبرگزاری کار ایران

تأکید سازمان ملل بر تحقیق درباره جنایت ائتلاف سعودی در یمن

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۵۷۵

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل با اعلام افزایش شمار قربانیان جنگ در یمن، بار دیگر بر ضرورت انجام تحقیق بین‌المللی درباره حملات ائتلاف سعودی علیه این کشور جنگ‌زده تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «زید بن‌رعد الحسین» کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل، روز گذشته طی سخنانی در شورای امنیت، بر ضرورت انجام هر چه‌فوری تحقیق بین‌المللی درباره تلفات غیرنظامیان در یمن که شمار زیادی از آنها قربانی حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی شده‌اند، تاکید کرد.

بن‌رعد گفت: «تلاش‌های اندکی که برای محاکمه مسئولان کشتار غیرنظامیان (در یمن) طی سال گذشته انجام شد، کافی نیست؛ زیرا تجاوزهای فزاینده طی این درگیری، روزانه ادامه دارد.»

وی افزود: «نابودی یمن و رنج مردم آن بسیار وحشتناک است و دارای پیامدهای درازمدت در سرتاسر منطقه خواهد بود.»

طبق اعلام سازمان ملل، شمار کشته‌های جنگ ائتلاف سعودی در یمن به پنج هزار و ۱۴۴ نفر رسیده است. در حالی‌که منابع یمنی، آمار تلفات را دو برابر این رقم اعلام کرده‌اند.

برای سومین بار است که کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد تحقیق درباره جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمن را خواستار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز