خبرگزاری کار ایران

دومین شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۸۴

لبنان اعلام کرد که در مورد ورود جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی‌اش، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پس از آن که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با ورود به حریم هوایی شهر «صیدا» در جنوب لبنان اقدام به شکستن دیوار صوتی کردند، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان، امروز- دوشنبه- در پیامی توئیتری نوشت که کشورش تهیه شکایتی در این زمینه را برای ارائه به شورای امنیت آغاز کرده است.

خبرگزاری دولتی لبنان، روز گذشته از شکسته شدن دیوار صوتی در شهر صیدا به دلیل پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع پایین در آسمان این شهر خبر داده و نوشته بود که این اقدام باعث شکسته شدن شیشه‌های برخی ساختمان‌ها و وحشت در بین ساکنان منطقه شده است.

در همین حال، دفتر نخست‌وزیری لبنان اعلام کرده که «سعد الحریری» نخست‌وزیر شکایت خود را علیه اسرائیل «به دلیل نصب ادوات جاسوسی در خاک لبنان و تداوم نفوذ» ارائه خواهد کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور معمول حریم هوایی لبنان را نقض می‌کنند ولی به ندرت در ارتقاع پایین پرواز می‌کنند.

اقدام لبنان برای ارائه شکایت علیه اسرائیل به دلیل رویداد صیدا در حالی است که چند روز پیش هم پس از حمله این رژیم به یک مرکز نظامی در سوریه، لبنان تل‌آویو را به نقض حریم هوایی‌‌اش متهم کرد و متذکر شد که در این زمینه به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز