خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی:

موضع‌مان در قبال قطر ثابت است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۵۷

وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که موضع کشورش در قبال قطر ثابت است تا دوحه به فهرست شروط ائتلاف چهارگانه پاسخ مثبت دهد و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «سرگئی لاوروف» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی، ساعاتی پیش در جده نشست خبری برگزار کردند.

الجبیر، در این نشست خبری، به بحران قطر اشاره کرد و گفت که کشورش می‌خواهد جدیت قطر را برای حل بحران جاری ببیند.

وزیر خارجه سعودی متذکر شد، بحران قطر تا زمانی‌که این کشور به حمایت از تروریسم ادامه دهد، ادامه خواهد یافت.

الجبیر که دولت متبوعش ائتلاف تحریم‌کننده‌ها علیه قطر را رهبری می‌کند، افزود که موضع ریاض درقبال دوحه ثابت است و برای تغییر این موضع، دوحه نیز باید فهرست شروط ائتلاف چهارگانه را پاسخ دهد.

الجبیر همچنین اظهار داشت، رویکردها و مواضع روسیه و عربستان در مسائل مختلف تا حد زیادی مشابه است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه با بیان این‌که شورای همکاری خلیج‌فارس یک ساز و کار مهم برای حل مشکلات عدیده است، گفت: «ما امیدواریم این شورا وحدت خود را بازیابد تا در حل مشکلات منطقه سهیم شود.»

سرگئی لاوروف در این نشست همچنین به بحران سوریه اشاره کرد و عنوان کرد که مردم سوریه خودشان باید سرنوشت‌ دولت‌شان را مشخص کنند.

لاوروف گفت: «ما از تلاش‌های عربستان برای یکپارچه کردن گروه‌های معارض سوری حمایت می‌کنیم. یکپارچه‌سازی معارضان نیز امری مطرح است و این امر در پیشرفت مذاکرات ژنو نقش خواهد داشت.»

طبق این گزارش، وزیر خارجه روسیه، صبح امروز نیز با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی دیدار و درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز