خبرگزاری کار ایران

حکیم و الجبوری خواستار مذاکره بغداد و اربیل شدند

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۳۳

رئیس ائتلاف ملی عراق و رئیس پارلمان این کشور در دیدار با یکدیگر خواستار مذاکره میان بغداد و اربیل برای حل مشکلات موجود میان دو طرف براساس قانوان اساسی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه، «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور روز گذشته –شنبه- در دیدار با یکدیگر خواستار مذاکره میان بغداد و اربیل شدند.

دو طرف اعلام کردند که مقام‌های دولت و اقلیم کردستان عراق باید بر اساس قانون اساسی این کشور به مذاکره و یافتن راه‌حل جهت از میان برداشتن مشکلات موجود بپردازند.

دفتر حکیم با انتشار بیانیه‌ای با اعلام خبر ملاقات رئیس ائتلاف ملی عراق با رئیس پارلمان این کشور تصریح کرد که دو طرف درباره مسائل سیاسی و امنیتی عراق و همچنین عراق پس از نابودی گروه تروریستی داعش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد: «عراق نیاز به پیروزی‌ در وادی مبارزه با فساد، امور سیاسی، اقتصادی و اداری دارد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «باید از پیروزی‌های به دست آمده حفاظت کرد و به وحدت میان اقشار  مختلف عراق به عنوان برگ برنده در مبارزه با گروه تروریستی داعش پایبند بود.»

رئیس ائتلاف ملی عراق اضافه کرد که باید برای بازسازی ویرانی‌های شهرهای آزادشده تلاش کرده و یک دولت با مشارکت تمامی جریان‌ها و طیف‌های سیاسی تشکیل دهیم.

الجبوری نیز در این دیدار بر اهمیت عراق در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود که عراق با فدا کردن قربانیان بسیار خود را از خطرناک‌ترین گروه تروریستی تاریخ رهایی بخشید.

وی خاطرنشان کرد نیاز شدید به همکاری میان نیروهای سیاسی و ملی برای بهبود وضعیت داخلی عراق وجود دارد و باید به محقق کردن امر عدالت اجتماعی در سطح جامعه بیش از هر امر دیگری توجه شود.

رئیس پارلمان عراق همچنین خواستار وحدت ملی برای مقابله با تمامی چالش‌های پیش‌رو و تلاش جدی همه‌ اقشار برای گذشتن از مشکلات شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز