خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۰۰

تظاهرات در حمایت از برگزیت در لندن، اعلام هشدار به شش میلیون نفر از ساکنان فلوریدا،‌ گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ترکیه و آمریکا، هشدار ترکیه به اتباع خود برای سفر به آلمان، اعتراف مقام اسرائیلی به عدم توانایی مقابله نظامی با ایران، نیاز برای تلاش بین‌المللی جهت حل بحران لیبی، دیدار دبیر کل اتحادیه عرب و نخست‌وزیر عراق و اعزام هیات سیاسی حماس به مصر از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، ده ها هزار نفر از طرفداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در آستانه رأی‌گیری پارلمان در مورد لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در خیابان های لندن راهپیمایی کردند.

- فرمانداری فلوریدا اعلام کرد که با نزدیک شدن توفان ایرما به این ایالت تاکنون نزدیک به شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان آن هشدار تخلیه دریافت کرده‌اند.

 - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند. دو طرف در خصوص دیدار در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به توافق رسیدند.

- وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه ای درباره سفر شهروندان ترک به آلمان هشدار داده و اعلام کرد: اتباع ترکیه در سفر به آلمان مواظب حمله نژادپرستان باشند.

- «یائیر گولان» معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم بدون کمک و حمایت آمریکا نمی تواند وارد درگیری نظامی با ایران شود.

- «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی با حضور در «برازاویل» پایتخت جمهوری کنگو تصریح کرد: همه باید با انسجام و به دور از رقابت با هم، برای کمک به مردم لیبی تلاش کنند.

- «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سفر خود به بغداد در دیدار با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن بیان این که این اتحادیه همواره خواهان یکپارچگی این کشور است، گفت: اتحادیه عرب هرگونه عامل تهدید کننده ثبات عراق را مردود می‌داند.

- دومین هیات از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی این جنبش راهی مصر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز