خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ترامپ با رهبران عربستان، امارات و قطر

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۴۸۳

رئیس‌جمهوری آمریکا با ولیعهد عربستان سعودی، ولیعهد امارات متحده عربی، و هچنین امیر قطر، به طور جداگانه درباره بحران قطر گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه، درباره بحران قطر با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، «شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی، و هچنین «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، به طور جداگانه گفت‌و‌گو کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ به آنها گفته است که همبستگی بین متحدان عرب آمریکا «در حفظ و ارتقای ثبات منطقه» و مقابله با آنچه«تهدیدهای ایران» خوانده شد، ضروری است.

در این بیانیه همچنین آمده است که رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده است که تمام کشورها باید به تعهدهای خود در اجلاس ریاض در زمینه مبارزه با تروریسم، قطع تامین مالی گروه‌های تروریستی و مبارزه با تفکر افراط‌گرایی، پایبند باشند.

از سوی دیگر، چند ساعت پس از گفت‌و‌گوی ترامپ با این سه رهبر، رسانه‌های عربستان و قطر، از گفت‌و‌گوی تلفنی امیر قطر و ولیعهد عربستان سعودی خبر دادند. پس از انتشار این خبر، عربستان با متهم کردن قطر به «تحریف حقایق» هر گونه گفت‌و‌گو با این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز