خبرگزاری کار ایران

میانمار مرز خود با بنگلادش را مین‌گذاری کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۱۸

منابعی در دولت بنگلادش اعلام کردند که میانمار با هدف تلاش برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیای فراری، مرزهای خود با بنگلادش را مین‌گذاری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، دولت بنگلادش، امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که میانمار از سه روز پیش اقدام به مین‌گذاری در نزدیکی مرز با بنگلادش کرده است و احتمال می‌رود هدف از این اقدام جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیایی باشد که از ترس خشونت‌های جاری در این کشور گریخته‌اند.

دولت بنگلادش تأکید کرد که رسما به مین‌گذاری در نزدیکی مرزهایش با میانمار اعتراض کرده است.

یک منبع در دولت بنگلادش گفت: «دولت میانمار در زمین‌های‌شان در امتداد حصار سیم‌های خاردار مین‌گذاری کرده است.»

وی افزود: «ما سه یا چهار گروه را رصد کردیم که نزدیک حصار سیم‌های خاردار چیزی کار می‌گذاشتند(...) ما از طریق خبرچین‌های‌مان مطمئن شدیم که آنها اقدام به کارگذاری مین می‌کردند.»

این منبع به این مسئله اشاره نکرد که این افراد اونیفورم نظامی پوشیده بودند یا خیر، ولی وی در عین حال خاطرنشان کرد که آنها، شبه‌نظامیان روهینگیایی نبودند.

مقام‌های میانمار، جمعه گذشته اعلام کردند که ۴۰۰ نفر طی یک هفته در این کشور کشته شده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری اما شمار کشتگان این درگیری‌ها را بسیار بیشتر از رقم اعلام شده می‌دانند.

دولت میانمار اعلام کرد در حمله گروه «ارتش آزادی‌بخش راخین روهینگیا»، ۱۲ نفر از ماموران امنیتی میانمار کشته شدند.

نیروهای امنیتی میانمار به تلافی حملات ارتش آزادی‌بخش راخین روهینگیا، مردم عادی روهینگیا را هدف حملات خود قرار داده است. این گروه شبه‌نظامی نیز حملات خود را واکنشی به سرکوب و پیگرد مردم روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز