خبرگزاری کار ایران

بنگلادش صدها اقلیت روهینگیا را اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۱۸۲

دولت بنگلادش بیش از دو هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که به یکی از جزایر دورافتاده بنگلادش پناهنده شده بودند مجبور به خروج کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت بنگلادش امروز –دوشنبه- دو هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که درپی خشونت‌های نیروهای نظامی میانمار و کشتار آن‌ها به یکی از جزایر دورافتاده بنگلادش پناهنده شده بودند را اخراج کرد.

سازمان ملل نیز اعلام کرد بیش از ۸۷ هزار آواره روهینگیا پس از آغاز موج جدیدی از خشونت‌ علیه آن‌ها، خصوصاً در ایالت راخین در میانمار مجبور به ترک خانه‌های خود و پناه بردن به بنگلادش شدند.

این افراد با استفاده از راه زمینی و یا از طریق رودخانه «نف» که مرز میان بنگلادش و میانمار است خود را به بنگلادش رسانده بودند.

دو هزار نفر از این آوارگان خود را به جزیره «سنت مارتین» در ۹ کیلومتری سواحل بنگلادش رساندند که بتوانند در کنار ساکنان این جزیره که اشتراکات فرهنگی و نژادی فراوانی با مسلمانان روهینگا دارند زندگی کنند.

از اینرو دولت بنگلادش طی اقدامی به ۹ هزار ساکن این جزیره اعلام کرد که تمامی افرادی را که پناه داده‌اند معرفی کنند.

«نور احمد»، رئیس شورای محلی جزیره سنت مارتین اعلام کرد از طریق بلندگوهای مسجد از ساکنان جزیره خواسته شده مهاجران روهینگیا را به نیروهای گارد ساحلی تحویل دهند.

«فرید احمد»، از دیگر مقامات این جزیره نیز تصریح کرد دو هزار و ۱۱ روهینگیایی شامل کودکان، یکشنبه شب در مقر گارد ساحلی جمع آوری شده بودند و از آنجا انتقال یافتند.

احمد افزود کودکان روهینگیایی گریه می کردند. اما این دستور دولت بود. ما چه می‌توانستیم بکنیم؟

مقامات این جزیره اعلام کردند دولت بنگلادش تمامی این افراد را با قایق به میانمار بازگردانده است.

برخی از مقامات دولتی بنگلادش نیز اظهارات این افراد در بازگردانده شدن مسلمانان روهینگیا به میانمار را تایید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز