خبرگزاری کار ایران

۲۶۰۰ خانه مسلمانان روهینگیا به آتش کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۶۰

دولت میانمار اعلام کرد بیش از دو هزار ۶۰۰ خانه متعلق به اقلیت روهینگیا در شمال غرب این کشور به آتش کشیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت میانمار امروز –شنبه- اعلام کرد بیش از دو هزار ۶۰۰ باب منزل مسکونی متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال غرب این کشور به آتش کشیده شده است.

کمیساریای عالی آواراگان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا نیز برای نجات جان خود به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

دولت میانمار اعلام کرده است گروهی به نام «ارتش نجات‌بخش روهینگیای آراکان» مسئول به آتش کشیده شدن این منازل بوده است و همین گروه هفته گذشته به پاسگاه‌های پلیس و ارتش در میانمار حمله کرده بود.

مسلمانان روهینگیا که با ترک خانه و کاشانه خود به سوی بنگلادش پناهنده شده اند اعلام کردند نیروهای دولتی با حمله مناطق تحت سکونت آن‌ها و به آتش کشیدن منازلشان قصد دارند مسلمانان را مجبور به کوچ اجباری کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده است نیروهای امنیتی میانمار عمدا خانه‌های روهینگیایی ها را به آتش می کشیدند.

«فیل رابرتسون» معاون بخش آسیا در سازمان دیده‌بان حقوق‌ بشر نیز اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان‌دهنده تخریب یک روستای مسلمان‌نشین به صورت کامل است.

وی تاکید کرد این مساله نگرانی‌های زیادی دربارره میزان ویرانی در ایالت راخین در شمال میانمار و تصور اینکه اتفاقات موجود بسیار بدتر از آن چیزی که گمان می رفت باشد را به وجود می‌آورد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز