خبرگزاری کار ایران

در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ؛

ارتش کره‌جنوبی به حال آماده‌باش درآمد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۶۲

ارتش کره‌جنوبی، به‌دنبال آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، نیروهای خود را برای جنگیدن به حال آماده‌باش درآورده است.

به گزارش ایلنا، در پی آزماش موشکی کره‌شمالی که بامداد امروز- سه‌شنبه- انجام شد، کره‌جنوبی، نیروهایش را بسیج کرده و آنها به حال آماده‌باش درآورده است.

همزمان، واشنگتن و سئول از اتخاد تدابیر سختگیرانه از جمله گزینه نظامی علیه پیونگ‌یانگ سخن می‌گویند.

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی ( یونهاپ) به نقل از ارتش این کشور گزارش داد: «رصد و نظارت را در پی اقدام های تحریک‌آمیز جدید (از سوی کره‌شمالی)، تقویت کرده‌ و نیروهای‌مان را برای جنگیدن در حال آماده‌باش قرار داده‌ایم.»

روسای ستادهای ارتش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، امروز گفت‌وگویی تلفنی انجام داده و بر اتخاذ رویکردی سختگیرانه علیه کره‌شمالی تأکید کردند.

سئول می‌گوید، ایالات متحده آمریکا امکان استقرار ابزارهای دفاعی و «استراتژیک» در کره‌جنوبی را بررسی می‌کند.

وزارت خارجه کره‌‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در صورتی‌که کره‌شمالی به اقدام‌های هسته‌ای و موشک‌پرانی خود ادامه دهد، ما با قدرت به آن پاسخ خواهیم داد.»

منابع خبری در ژاپن از یک آزمایش موشکی جدید توسط کره‌شمالی خبر داده‌اند. این موشک بامداد امروز از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سوی آب‌های ژاپن شلیک شد و پس از عبور از حریم هوایی جزیره هوکایدوی ژاپن، در دریا فرود آمد.

خبرگزاری دولتی ژاپن اعلام کرده که دولت این کشور به مردم در شمال ژاپن هشدار داده، تا آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز