خبرگزاری کار ایران

موقعیت ارتش عراق در تلعفر تثبیت شد؛ خیز نیروها برای آزادسازی «العیاضیه»

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۳۸

منابع نظامی در عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی با آزادسازی دو منطقه دیگر در تلعفر، کنترل خود بر کل شهر را تثبیت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، «عبدالسلام الجبوری» از افسران ارتش عراق، امروز- یکشنبه- به خبرگزاری آناتولی خبر داد که نیروهای مشترک عراقی در راستای تثبیت کنترل کامل خود بر سرتاسر شهر تلعفر، به دو منطقه «حی‌العسکری» و «علو» و نیز «الصنعاعه الشمالیه» حمله کردند.

الجبوری افزود: «آنچه پیشروی نیروهای‌مان را به تعویق می‌اندازد، مقاومت دشمن نیست بلکه بمب‌هایی است که داعش آنها را به صورت گسترده در مناطق شمال غربی کار گذاشته است. در حالی‌که انتظار می‌رفت آغاز عملیات تلعفر از این مناطق باشد ولی این مناطق از آخرین اهداف ما در مرکز این شهر شده است.»

به گفته این افسر عراقی، یگان‌هایی از تیپ زرهی هفتم (ارتش) به سمت مرکز ناحیه «العیاضیه» (۱۳ کیلومتری شمال غرب تلعفر) برای آزادسازی آن از چنگال داعش اعزام می‌شوند. العیاضیه آخرین شهری در نینوا است که در اشغال داعش قرار دارد.

فرماندهی عملیات مشترک، روز گذشته از کنترل نیروهای عراقی بر  ۹۴ درصد از مرکز شهرستان تلعفر در غرب استان نینوا خبر داده و تأکید کرده بود عملیات نظامی برای آزادسازی کامل این شهرستان از اشغال داعش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز