خبرگزاری کار ایران

برای فرار از خشونت؛

مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۱۶

مسلمانان روهینگیایی برای فرار از خشونت علیه این اقلیت در میانمار به‌صورت گسترده به سمت بنگلادش گریخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حدوی یک هزار مسلمان روهینگیایی برای فرار از خشونت علیه این اقلیت مسلمان در کشور میانمار به سوی مرزهای بنگلادش گریخته اند.

مقامات بنگلادشی امروز –شنبه- اعلام کردند در پی موج جدید خشونت نیروهای امنیتی میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تعداد زیادی از این افراد در منطقه مرزی میان بنگلادش و میانمار مستقر شده‌اند.

ارتش میانمار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیر‌های اخیر میان نیروهای امنیتی و مسلمانان روهینگیایی دست‌کم ۱۲ نیروی امنیتی و ۷۷ روهینگیایی کشته شده‌اند.

این درگیر‌ی‌ها نشان‌دهنده افزایش تنش در میان مسلمانان روهینگیایی و نیروهای دولتی میانمار است.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی نیز پس از کشتار بزرگی که توسط نیروهای دولتی صورت گرفت، میانمار با اتهام نقض جدی حقوق بشر مواجه شده بود.

«آئونگ سان سو کی» رهبر میانمار نیز حملات روز گذشته که به گفته وی روهینگیایی‌ها با استفاده از سلاح، چوب و بمب‌های دست‌ساز به ۳۰ ایستگاه پلیس و ارتش حمله کرده بودند را محکوم و دستور به تخلیه منطقه از روستاییان بومی برای حفظ جان آن‌ها داد.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی چالشی بزرگ برای دولت میانمار که ۱۶ ماه قبل جایزه صلح نوبل را به خود اختصاص داده به شمار می‌رود.

سو کی متهم به سکوت در برابر جنایت‌ها و خشونت‌های ارتش و نیروهای دولتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز