خبرگزاری کار ایران

ترامپ تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۱۸۸

رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه ونزوئلا وضع کرد و از بانک‌های آمریکایی خواست تا از هرگونه معامله مالی با دولت یا شرکت نفتی دولتی ونزوئلا خودداری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهوری آمریکا، جمعه تحریم‌های شدیدی را علیه ونزوئلا وضع کرد و از بانک‌های آمریکایی خواست تا از هرگونه معامله مالی با دولت یا شرکت نفتی دولتی ونزوئلا خودداری کنند.

تحریم ونزوئلا که رئیس‌جمهور آمریکا در قالب یک فرمان اجرایی آن را امضا کرد، تنش میان ونزوئلا و آمریکا را تشدید و بحران اقتصادی این کشور را عمیق‌تر خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید در این زمینه منتشر کرده، آمده است: «این اقدامات طوری تنظیم شده که به دقت یک منبع حیاتی مالی دیکتاتوری (نیکلاس) مادرو برای ادامه حکومت نامشروع آن را قطع خواهد کرد، نظام مالی ایالات متحده را از همدستی با فساد در ونزوئلا و فقیرسازی مردم این کشور محافظت می‌کند، و همزمان اجازه خواهد داد تا کار امدادرسانی صورت گیرد.»

با اعمال تحریم‌های جدید معامله هرگونه اوراق قرضه و سهام صادره از سوی حکومت و شرکت نفت دولتی ونزوئلا ممنوع شده است. همچنین معامله هرگونه اوراق قرضه مشخص فعلی که مالکیت آن در اختیار بخش عمومی ونزوئلاست، به علاوه پرداخت سود سهام به دولت ونزوئلا ممنوع است.

اما کاخ سفید گفته است: «این فرمان به وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا مجوزهایی برای مبادلات تجاری و امور بشردوستانه از جمله تأمین مالی مبادلات تجاری، صادرات و واردات محصولات نفتی و مبادلاتی که فقط شعبه آمریکایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا در آن دخیل است، صادر کند.»

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر از وضع این تحریم‌ها خبر داده و در توئیتی نوشته بود که ایالات متحده «در قبال فروپاشی ونزوئلا ساکت نخواهد نشست».

دولت ترامپ ماه گذشته وعده داده بود در صورتی که دولت نیکلاس مادرو برنامه تشکیل مجمع قانون اساسی با حضور طرفداران خود را دنبال کند، تحریم‌های شدیدی علیه این کشور وضع خواهد شد.

از آن زمان این مجمع کار خود را آغاز کرده و ۵۴۵ نماینده آن به برکناری دادستان کل ونزوئلا رای دادند، قدرت را از دست کنگره تحت کنترل مخالفان خارج کرده و یک «کمیته حقیقت‌یاب» تشکیل داده است که بسیاری نگرانند از آن به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن مخالفان استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز