خبرگزاری کار ایران

تیلرسون:

اعتماد بین آمریکا و پاکستان از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۷۴

وزیر خارجه آمریکا می‌گویدک آمریکا و پاکستان به لحاظ تاریخی روابط خوبی داشته‌اند، اما طی چند سال گذشته به تدریج اعتماد بین دو کشور از بین رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، سه‌شنبه طی گفت‌وگویی اظهار داشت، آمریکا و پاکستان به لحاظ تاریخی روابط خوبی داشته‌اند، اما طی چند سال گذشته به تدریج اعتماد از بین رفته است؛ چرا که شاهد بوده‌ایم گروه‌های تروریستی در پاکستان از پناهگاه امن برخوردارند و برای حمله به سربازان آمریکایی، مقام‌های آمریکایی و از بین بردن صلح و ثبات در افغانستان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «پاکستان می‌بایست رویکرد دیگری را در پیش بگیرد و ما آماده‌ایم به آنها برای حفاظت از خود در مقابل این سازمان‌های تروریستی کمک کنیم. ما روابط و کمک‌های خود را به پاکستان به مشاهده نتایج تغییر رویکرد در این زمینه مشروط می‌کنیم.»

تیلرسون افزود: «ما می‌خواهیم با پاکستان در مسیر مثبتی همکاری داشته باشیم، اما آنها می‌بایست رویکرد خود را تغییر بدهند.»

رکس تیلرسون یک روز پس از اعلام راهبرد تازه آمریکا در افغانستان صحبت می‌کرد و در این کنفرانس خبری بخشی از راهبرد جدید این کشور در افغانستان و منطقه را توضیح می‌داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز گذشته از رویکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که این کشورپناهگاه امنی برای«عاملان آشوب، خشونت و ترور» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز