خبرگزاری کار ایران

آمریکا خدمات روادید خود در روسیه را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۱۱

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد خدمات اعطای روادید خود به شهروان روس را پس از دستور رئیس‌جمهوری این کشور برای کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا امروز –دوشنبه- اعلام کرد که پس از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در روسیه، سفارت ایالات متحده آمریکا در مسکو خدمات اعطای روادید برای شهروندان روس را کاهش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین در واکنش به تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه و امضای آن توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دستور داد ۷۵۵ نفر از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت و دیگر اماکن دیپلماتیک آمریکا خاک روسیه را ترک کنند.

در واکنش به این اقدام روسیه نیز  سفارت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز چهارشنبه دیگر هیچ روادید غیر مهاجرتی برای شهروندان روسیه صادر نخواهد شد.

بر همین اساس قرار است از اول سپتامبر صدور روادید برای شهروندان روسیه تنها در سفارت آمریکا در مسکو از سرگرفته شود، اما توقف عملیات صدور روادید غیرمهاجرتی در دیگر شهرهای روسیه تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی می‌ماند.

همچنین تمامی قرارهای مصاحبه برای دریافت روادید آمریکا نیز لغو خواهد شد و برنامه آتی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز