خبرگزاری کار ایران

نشست ترامپ با تیم امنیت ملی خود درباره افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۲۹۶

رئیس‌جمهوری آمریکا با مشاوران ارشد خود در امور امنیت ملی، راهبردها در قبال افغانستان را موردبررسی قرار داد، اما در خصوص افزایش نیروها در این کشور تصمیمی اتخاذ نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با مشاوران ارشد خود در امور امنیت ملی، راهبردها در قبال افغانستان را موردبررسی قرار داد. نشست عصر جمعه یکی از تازه‌ترین رایزنی‌ها در سطوح ارشد در دولت آمریکا برای بررسی رویکرد این کشور در قبال افغانستان و همچنین جنوب آسیا بود.

«سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید پس از این نشست در کمپ دیوید در ایالت «مریلند»، به خبرنگاران گفت: «در این نشست آخرین اطلاعات درخصوص راهبردهای جدیدی که می‌توانند حافظ منافع آمریکا در جنوب آسیا باشند، در اختیار رئیس‌جمهوری قرار گرفت.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «رئیس‌جمهوری در حال بررسی و مطالعه گزینه‌ها خود در این زمینه است و در وقت مناسب مردم آمریکا و همچنین متحدانمان و جهان را از تصمیم خود مطلع خواهد کرد.»

ژنرال «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد امنیت ملی حاضر در این نشست خواهان افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند. آنها در نشستی که اواسط جولای برگزار شده بود، خواهان افزایش سه تا پنج هزار نیروی آمریکایی و ائتلافی در افغانستان شده بودند.

در همین زمینه برخی از مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، آن دسته از مقام‌های دولت دونالد ترامپ که مخالف جهانی شدن هستند، از ایده خروج نیروها از افغانستان حمایت می‌کنند.

این مقام‌های دولت آمریکا همچنین اضافه کرده‌اند، از دیگر راهبردهای مطرح‌شده در قبال افغانستان حفظ سطح نیروهای موجود در افغانستان است یعنی همین میزان هشت هزار و ۴۰۰ نیرو در این کشور باقی بمانند با اندکی کاهش یا افزایش.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفته است، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به افغانستان در اوایل سال جاری، به «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان گفته بود، آمریکا تعهدی پایدار نسبت به افغانستان دارد.

آمریکا بیش از ۱۵ سال است که با سرنگون کردن حکومت طالبان پس ازحملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در افغانستان حضور دارد، اما نشانه‌ای از پایان یافتن جنگ در این کشور به چشم نمی‌خورد.

نهادهای اطلاعاتی و امنینی آمریکا در ماه می سال جاری برآورد کرده بودند که حتی با افزایش نیروهای آمریکا در افغانستان، احتمالا سال آینده وضعیت رو به وخامت خواهد گذاشت.

این در حالی است که پیشتر ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، در همین زمینه گفته بود که برای عقب راندن طالبان، به چند هزار نیروی خارجی دیگر نیاز است که بیشتر آنها باید به آموزش افغان‌ها مشغول شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز