خبرگزاری کار ایران

خوش‌بینی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۹۸

بریتانیا به دستیابی پیشرفت‌ در مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر خوش‌بین است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت بریتانیا اعلام کرد نسبت به دستیابی به پیشرفت در روند مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تا پایان ماه اکتبر و آغاز دور جدید مذاکرات امیدوار است.

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا پس از چهل سال از تشکیل اتحادیه اروپا روی خروج کشورش از این اتحادیه و پایه‌ریزی یک رابطه جدید با کشورهای عضو این اتحادیه تمرکز کرده است.

با این حال، تا پیش از این که مرحله نخست این مذاکرات به نتیجه منتهی نشود، وضعیت دور جدید گفت‌وگوها و آینده روابط بین لندن و بروکسل مبهم خواهد بود.

«میشل بارنی» سرپرست هیئت مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا  ماه گذشته با خطاب به نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که احتمال آغاز مرحله جدیدی از مذاکرات در روابط با این اتحادیه در ماه اکتبر، کم است.

یکی از مقامات بریتانیایی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مقامات دولتی با سرعت در حال کار هستند و ما اطمینان داریم که تا اکتبر پیشرفت کافی برای پیشبرد مذاکرات به مرحله بعدی حاصل خواهد شد.»

وی که از دستیاران سیاست خارجی «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا به شمار می‌رود، تصریح کرد: «لازم است که هر دو طرف، رویکرد پویا و انعطاف‌پذیری در مذاکرات از خود نشان دهند.»

روز گذشته –چهارشنبه- یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که دو طرف ممکن است مذاکرات مربوط به روابط پس از برگزیت را تا ماه دسامبر به تاخیر بیاندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز