خبرگزاری کار ایران

موضع‌گیری بوش پدر و پسر در قبال خشونت‌های شارلوتزویل

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۶۱

دو رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در پی موضع‌گیری جنجالی رئیس‌جمهوری فعلی در قبال خشونت‌های شارلوتزویل، تعصب نژادی را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بوش پدر و پسر تازه‌ترین مقام‌های شناخته شده آمریکایی از حزب جمهوری‌خواه هستند که به موضع‌گیری رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

خشونت‌های روز شنبه در شارلوتزویل در پی راهپیمایی راست افراطی و هواداران نژادپرست آن‌ها به کشته شدن یک زن جوان و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد.

روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شورای تجاری کاخ سفید را که برای توسعه اشتغال زایی با حضور مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ کشور تشکیل داده بود منحل کرد.

چندین نفر از این مدیران در پی موضع‌گیری ترامپ نسبت به وقایع شارلوتزویل از این شورا استعفا داده بودند.

رییس جمهوری آمریکا در اولین موضع‌گیری خود درباره این وقایع حاضر به محکوم کردن نژادپرستان سفیدپوست نشد.

در بیانیه جورج اچ بوش و جورج دبلیو بوش آمده است: «همزمان با مناجات به یاد قربانیان شارلوتزویل، این حقیقت بنیادین را به خاطر داشته باشیم که در اعلامیه استقلال آمده است که همه ما برابر خلق شده‌ایم و خالقمان حقوقی برابر به ما عطا کرده است».

روز چهارشنبه مراسم یادبودی برای کشته شدن «هدر هیر» زن جوانی که در شارلوتزویل با خودرو زیر گرفته شده بود، برگزار شد.

در واشنگتن واکنش‌ها به موضع‌گیری ترامپ نسبت به وقایع شارلوتزویل ادامه دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز