خبرگزاری کار ایران

واکنش بحرین به مواضع تیلرسون درباره نقض آزادی‌های مذهبی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۷۹

وزارت خارجه بحرین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا درباره اعمال تبعیض علیه شیعیان در بحرین اعلام کرد که تمام مردم بحرین صرف‌نظر از تفاوت‌های مذهبی به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سخنان «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.

تیلرسون در مراسم گزارش سالانه آزادی‌های مذهبی اذعان کرده بود که تبعیض در بحرین علیه شیعیان نامناسب است.

وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این سخنان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا ناشی از سوء برداشت و اطلاعات نادرست وی بوده است.

این وزارتخانه تصریح کرد که در تاریخ بحرین، تمامی شهروندان این کشور، فارغ از مذهب در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و حتی از میان شیعیان اشخاصی در کابینه، دستگاه قضایی، پارلمان، اساتید دانشگاه، دستگاه نظامی، دستگاه دیپلماسی، بازرگانان و رسانه‌ها حضور داشته‌اند.

وزارت خارجه بحرین ادامه داد که در این کشور هیچ فردی بی‌دلیل بازداشت نمی‌شود و افرادی که دستگیر شده‌اند، مظنون به ارتکاب جرم بوده و بر اساس قانون اساسی بحرین و بدون توجه به دین، مذهب، نژاد و ملیت بازداشت شده‌اند.

این وزارتخانه از وزارت خارجه آمریکا خواست که برای آگاهی از واقعیت‌ها به برقراری ارتباط مستقیم با نهادهای مربوط بحرینی بپردازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز