خبرگزاری کار ایران

وزیر اماراتی:

موضع قطر درقبال تحریم‌کننده‌ها «متکبرانه» است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۸۵

وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات ضمن انتقاد از عملکرد قطر درقبال کشورهای تحریم‌کننده‌اش، تأکید کرد که قطر بایستی فهرست شروط برای ازسرگیری روابط را اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات از اتهام‌زنی‌های قطر به امارات و کشورهای هم‌پیمان آن انتقاد کرد.

قرقاش، دوشنبه در پیام‌هایی در صفحه کاربری خود در «توییتر»، موضع قطر درقبال کشورهای تحریم‌کننده آن ( عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر) را «موضع متکبرانه» خواند.

وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات، قطر را متهم کرد که به رغم جنجال‌‌آفرینی‌های که از سر ناامیدی است، به امید مداخله خارجی برای میانجی‌گری، تمامی ورق‌ها را سوزانده است.

وی گفت: «دوحه برای خروج از این بن‌بست و از این چاه تاریک فرارویش، فرصت بازگشت به منطق و واقع‌بینی را دارد که اساس آن پاسخ به فهرست شروط سیزده‌گانه به‌عنوان چارچوبی برای مذاکره است و باید اذعان کند که راه‌حل در ریاض است.»

این چهار کشور عربی از دو ماه پیش روابط دیپلماتیک و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع و شروط سیزده‌گانه‌ای برای ازسرگیری روابط، مطرح کرده‌اند.

ولی دوحه این فهرست شروط را رد و آن را به‌مثابه تلاش برای نقض حاکمیت خود ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز