خبرگزاری کار ایران

پس از تماس‌های ترامپ؛

چین واردات از کره‌شمالی را ممنوع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۳۷

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که این کشور واردات برخی از کالاها را از کره‌شمالی ممنوع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین امروز –دوشنبه- اعلام کرد در راستای قطعنامه اخیر شورای امنیت واردات برخی کالاها از کره‌شمالی را ممنوع می‌کند.

پیش‌تر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از چین خواسته بود تا فشارهای اقتصادی خود علیه کره‌شمالی را افزایش دهد چرا که پکن بزرگ‌ترین شریک تجاری پیونگ‌یانگ است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پانزدهم آگوست واردات سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، آهن، سرب و مواد غذایی دریایی  را از کره‌شمالی ممنوع می‌کند.

وارد کنندگان چینی مجاز به وارد کردن زغال سنگ از کشورهای ثالث هستند ولی باید برای وارد کردن آن بر اساس قطعنامه ۱۷۱۸ شورای امنیت سازمان ملل، درخواست دهند.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که چین در آستانه یک بحران تجاری با آمریکا قرار دارد.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی به شمار می‌رود و میزان تجارت در میان دو کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۳۷ و چهار دهم درصد افزایش یافت.

شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی علیه کره‌شمالی را در پنجم آگوست به تصویب رسانده که بر اساس آن یک میلیارد دلار از درآمد صادرات کره‌شمالی تحریم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز