خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۷۰۲

انفجار در کویته پاکستان، کشته شدن ۳۰ نفر از عناصر داعش در یمن، ادامه درگیری پلیس کنیا با معترضان به نتایج انتخاباتی، گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و فرانسه، وقوع انفجار در مصر، کشف و خنثی سازی عملیات تروریستی در تونس، کشته شدن مسئول نظامی داعش در تلعفر، انتقاد وزیر خارجه روسیه از عملکرد آمریکا در مبارزه با تروریسم، حمله تروریستی به کربلا، درگیری در ایالت ویرجینیای آمریکا میان نژادپرستان و نیروهای امنیتی و درخواست وزیر خارجه بریتانیا برای حل مسالمت آمیز مساله کره‌شمالی از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، انفجار تروریستی شامگاه گذشته –شنبه- در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دست کم ۱۵ کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت که بیشتر قربانیان این حادثه از نیروهای ارتش هستند. 

- ۳۰ نفر از عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در جریان درگیری با نیروهای جنبش مردمی انصارالله در استان «البیضاء» واقع در مرکز یمن کشته و زخمی شدند. 

- درگیری پلیس کنیا با تظاهرکنندگان علیه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور تاکنون دست‌کم ۱۱ نفر کشته در شهر «کیسومو» برجای گذاشته است. 

 - «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌و‌گوی تلفنی پیرامون بحران در شبه جزیره کره برای همکاری در این زمینه توافق کردند. 

- بر اثر انفجار بمب در شهر «العریش» مصر واقع در شبه جزیره سینا دو نظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. 

 - «سفیان السلیطی» سخنگوی رسمی اداره مبارزه با تروریسم وزارت دادگستری تونس روز گذشته –شنبه- اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک طرح بزرگ تروریستی را در جنوب این کشور کشف و خنثی کردند. 

- سرکرده نظامی داعش در شهرستان «تلعفر» واقع در غرب موصل کشته شد و دو تروریست دیگر از همراهانش نیز زخمی شدند. 

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا کم‌ وبیش با داعش مبارزه می‌کند، ولی از سرکوبی گروه تروریستی جبهه النصره خودداری می‌کند.

- یک خودروی بمب گذاری شده در غرب استان کربلا منفجر و در پی آن افراد مسلح با نیروهای امنیتی در محل حادثه درگیر شدند. 

- در پی درگیری تظاهرکنندگان راست‌گرای افراطی و نژادپرستان با مخالفان در ایالت ویرجینیای آمریکا، فرماندار این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرد. 

- در پی تشدید تنش‌ها و افزایش جدال لفظی میان کره‌شمالی و آمریکا، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس، خواستار تلاش برای حل دیپلماتیک این مساله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز