خبرگزاری کار ایران

طی گفت‌وگویی با رئیس‌جمهوری فرانسه؛

ترامپ: آمریکا برای اقدام نظامی علیه کره‌شمالی آماده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۶۹۶

رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است که آمریکا علاوه بر اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه کره‌شمالی، برای اقدام نظامی علیه این کشور آماده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ سفید، شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درخصوص حل و فصل بحران در شبه‌جزیره کره به توافق رسیده‌اند.

دولت آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد، ترامپ و ماکرون، طی گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت مقابله با اوضاع خطرناک ناشی از «اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده و فزاینده کره‌شمالی» تأکید کردند.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با ماکرون، از آمادگی واشنگتن برای استفاده از ابزارهای نظامی علیه پیونگ‌یانگ و همچنین اتخاذ تدابیری سیاسی و اقتصادی علیه آن خبر داده است.

به نوشته اکسپرس، ترامپ می‌خواهد تهدید هسته‌ای کره‌شمالی را از بین ببرد و افزون بر آن، ایالات متحده در پی آن است که با هم‌پیمانانش «بسته کاملی از ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی را برای تحقق این هدف» تدوین کند.

طبق این گزارش، ماکرون نیز حمایت خود از ترامپ را در تلاش‌ها علیه کره‌شمالی اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز