خبرگزاری کار ایران

حشد‌الشعبی در آزادسازی تلعفر شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۹۱

یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق اعلام کرد که حشدالشعبی و گروه‌های زیرمجموعه آن در عملیات آزادسازی موصل شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «جواد الطلیباوی» از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق امروز –شنبه- اعلام کرد که حشد‌الشعبی و آمریکا دو نقطه مقابل یکدیگر هستند که هیچ‌گاه در یک نقطه با هم جمع نخواهند شد. 

منابع خبری در روزهای گذشته از اقدام آمریکا مبنی بر پیاده کردن نیرو و تجهیزات در اطراف تلعفر برای پشتیبانی از نیروهای عراقی و شرکت در عملیات آزادسازی این شهر از اشغال گروه تروریستی داعش خبر دادند. 

این فرمانده حشد الشعبی اعلام کرد که گردان‌های زیرمجموعه حشد الشعبی از شرکت در تمامی عملیات‌هایی که پشتیبانی هوایی و بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در آن بر عهده ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا است منع شده‌اند. 

وی افزود: «البته احتمال مشارکت بعضی گردان‌های حشد الشعبی در این عملیات بنا بر گفته مسئولان عراقی نیز وجود دارد و این امر کاملا منتفی نیست.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس بسیج مردمی عراق در صحبت‌هایی کاملا متضاد تاکید کرده بود که بسیج مردمی عراق در انتظار صدور دستور برای پیوستن به نیروهای امنیتی به منظور شرکت در عملیات آزادسازی تلعفر است. 

 «احمد الاسدی» سخنگوی حشد الشعبی نیز روز گذشته اعلام کرده بود که بسیج مردمی عراق به صورت فعالانه و در چارچوب دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز