خبرگزاری کار ایران

ترامپ از روسیه به خاطر اخراج دیپلمات‌های آمریکایی تشکر کرد!

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۲۰

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید با تصمیم مسکو برای کاهش کارمندان واحدهای دیپلماتیک آمریکا در روسیه پول زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اشپیگل‌آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه حدود دو هفته پیش خواستار خروج ۷۵۵ دیپلمات و کارمند واحدهای دیپلماتیک آمریکا از این کشور شد.

رسانه‌های آمریکایی، امروز- جمعه- گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور به خاطر این تصمیم از مسکو تشکر کرده است.

ترامپ که در شهر بدمینستر ایالت نیوجرسی به سر می‌برد گفته است: «من واقعا از این مسئله استقبال می‌کنم که لیست حقوق‌بگیران ما کوتاه‌تر شود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که به نظر کنایه‌آمیز می‌رسد خاطر نشان کرد که وزارت خارجه این کشور در هر حال قصد صرفه‌جویی دارد.

ترامپ بدون نام بردن از «ولادیمیر پوتین»، به خاطر کاهش کارمندان وزارت خارجه آمریکا در روسیه تشکر کرد و افزود با این کار واشنگتن «پول هنگفتی» صرفه‌جویی می‌کند.

تصمیم پوتین برای خروج صدها کارمند واحدهای دیپلماتیک آمریکا از روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور گرفته شده است.

اظهارات دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با واکنش‌های زیادی روبرو شده است. برخی از کاربران اینترنت می‌پرسند آیا رئیس‌جمهور آمریکا مجاز است درباره مسئله‌ای که برای کشور اهمیت زیادی دارد مزاح کند و آیا تشکر او صادقانه و به دلیل برنامه‌های صرفه‌جویی در وزارت خارجه بوده است؟

برخلاف واکنش ترامپ، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به تازگی و در جریان سفر به فیلیپین تاکید کرد که این کشور به تصمیم مسکو برای کاهش ۷۵۵ نفر از کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا در روسیه پاسخ خواهد داد و چگونگی این پاسخ اول ماه دسامبر مشخص می‌شود.

ولادیمیر پوتین در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود که بیش از هزار دیپلمات و کارمند واحدهای دیپلماتیک آمریکایی در روسیه فعالیت می‌کنند که فعالیت ۷۵۵ نفر آنها باید تا ماه سپتامبر متوقف شود.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در پی متهم شدن این کشور به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا وضع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز