خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

آلمان مشوق و حامی تروریست‌هاست

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۴۳

رئیس‌جمهوری ترکیه، آلمان را متهم کرد که با تحویل ندادن مظنونان تحت تعقیب مقام‌های آنکارا، به تروریست‌ها کمک و از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، آلمان را متهم کرده است که با پاسخ ندادن به هزاران پرونده‌ای که به برلین ارسال شده، به تروریست‌ها کمک کرده است.

اردوغان، دوشنبه در کنفرانسی در استان «ریزه» گفته است: «آلمان مشوق و حامی تروریست‌هاست.»

وی افزود: «ما به (آنگلا) مرکل چهار هزار و ۵۰۰ پرونده دادیم، ولی هیچ پاسخی حتی برای یکی از آنها دریافت نکردیم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه اضافه کرده است: «زمانی که یک تروریست (در ترکیه ) وجود دارد، آنها می‌توانند به ما بگویند و ما ان فرد را مسترد می‌کنیم. شما آنهایی (که مربوط به ما هستند و در اختیار دارید) به ما مسترد نمی‌کنید،‌ اما خواهان آنهایی هستید که نزد ما هستند؟ شما قوه قضاییه دارید و ترکیه قوه قضاییه ندارد؟»

در همین زمینه، یک مقام دولتی آلمان اظهارات رجب طیب اردوغان را رد کرد و اظهار داشت: «همه آن چیزی که باید گفته بشود در این رابطه گفته شده است. تکرار کردن پیاپی یک سری اتهامات باعث نمی‌شود که آنها واقعیت داشته باشند.»

تنش در روابط آلمان و ترکیه به دنبال بازداشت ۱۰ فعال حقوق بشر از جمله یک آلمانی وارد مرحل تازه‌ای شد. این در حالی است به دنبال کوتای نافرجام نظامیان در ۲۵ تیرماه سال گذشته در ترکیه روابط دو کشور تیره شد.

دادستانی ترکیه این فعالان را به همکاری با جنبش اسلامگرای «فتحالله گولن» روحانی تبعیدی ترک که در آمریکا زندگی می‌کند، متهم کرده است. حکومت ترکیه فتح اله گولن را عامل کودتای سال گذشته می داند، این در حالی است فتح‌الله گولن دخالت در کودتای نافرجام ترکیه را رد می‌کند.

ترکیه، آلمان را متهم می‌کند که به شبه نظامیان وابسته گروه‌های کرد وهمچنین نیروهای چپ پناه می‌دهد. همچنین شماری از نیروهای نظامی ترکیه پس از کودتای نافرجام سال گذشته از المان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز