خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت در آستانه تصویب تحریم‌های جدید کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۶۶۱

شورای امنیت سازمان ملل امروز تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی به رای می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل، امروز- شنبه- پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌های شدیدتر کره‌شمالی را به رأی می‌گذارد.

یکی از دیپلمات‌ها روز جمعه در نیویورک گفت، رأی‌گیری در مورد این پیش‌نویس که آمریکا آن را ارائه کرده است رأس ساعت ۳ بعد از ظهر به (وقت محلی) انجام خواهد شد.

به گفته او، پیش‌بینی می‌شود که چین و روسیه نیز به این تحریم‌ها رأی دهند.

این طرح پیشنهادی درآمدهای صادراتی این کشور کمونیستی را نشانه گرفته است. در صورت تصویب این طرح پیونگ‌یانگ باید از حدود یک میلیارد دلار آمریکا (حدود ۸۴۳ هزار میلیون یورو) از عواید صادراتی خود چشم بپوشد.

این ممنوعیت شامل صادرات زغال‌‌سنگ، فولاد، آهن، سرب، ماهی و غذاهای دریایی خواهد شد.

مذاکرات در مورد اقداماتی با همراهی چین، مهم‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی، از اوایل ژوئیه تا کنون ادامه دارد. این مذاکرات بعد از آزمایش اولین موشک قاره‌پیمای کره شمالی در ۴ ژوئیه آغاز شد.

در ۲۸ ژوئیه دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی انجام شد و باز هم به این نگرانی دامن زد که کره‌شمالی در صدد ساخت موشکی است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

واشنگتن چندی پیش در ادامه اختلافات خود با کره شمالی سفر شهروندان آمریکایی به این کشور را ممنوع کرد. این ممنوعیت از اول سپتامبر اجرا خواهد شد. تنها در شرایطی معین و موارد استثنایی به دلایل انسان‌دوستانه یا برای خبرنگاران سفر شهروندان آمریکا به کره‌شمالی مجاز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز