خبرگزاری کار ایران

امارات:

تحریم‌های قطر ناقض توافق‌نامه‌های تجارت جهانی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۹۲۹

امارات متحده عربی می‌گوید تحریم‌های وضع شده علیه قطر، ناقض موافقت‌نامه‌های سازمان تجارت جهانی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جمعه محمد الکیت» مشاور وزارت اقتصاد امارات، امروز- چهارشنبه- مدعی شد: «تحریم‌هایی که امارات، عربستان و بحرین اعمال کرده‌اند در تعارض با توافق‌های سازمان تجارت جهانی نیست.»

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از روز ۱۵ خرداد تمام روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی خود را روی آن کشور بستند.

این کشورها با تعیین شروطی سیزده‌گانه، اعلام کردند شکستن محاصره تنها با اجرای این شروط ممکن است.

قطر اما این شروط را رد کرده و آن را ناقض حاکمیت ملی خود می‌داند. تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، قطع رابطه سیاسی با ایران، اخراج اعضای اخوان‌المسلمین و تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر از جمله خواسته‌های این کشورها بود.

در واکنش به این محاصره، قطر روز دوشنبه رسما به سازمان تجارت جهانی شکایت برد و از عربستان، امارات و بحرین «تقاضای مشورت» کرد؛ این کشورها پس از این اقدام، ۶۰ روز مهلت دارند این مناقشه را حل و فصل کنند یا ممکن است پرونده آنها در این سازمان به جریان بیفتد.

جمعه محمد الکیت، مشاور وزارت اقتصاد امارات، در واکنش به این اقدام قطر اظهار داشت تحریم‌های صورت گرفته با بندهای ۲۱ و ۱۴ موافقت‌نامه عمومی تعرفه و تجارت (گات) مطابقت دارد؛ بندهایی که چنین تدابیری را در مواردی که به امنیت مربوط است، مجاز می‌شمرد.

کشورهای محاصره‌کننده قطر پیشتر نیز گفته بودند که به خاطر امنیت ملی خود، این تحریم‌ها را علیه قطر وضع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز