خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا:

توافق‌نامه مهاجرت با ترکیه به خوبی درحال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۱۶

کمیسیونر مذاکرات توسعه و سیاست‌گذاری همسایگی اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافقنامه مهاجرت با ترکیه به خوبی درحال اجرا است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوهانس هان» کمیسیونر مذاکرات توسعه و سیاست‌گذاری همسایگی اتحادیه اروپا امروز -سه‌شنبه- اظهار داشت که ترکیه همسایه مهم اروپا به شمار می‌رود و ما خواستار باز ماندن راه مذاکره با این کشور هستیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: «هیچ نگرانی مبنی بر برقرار بودن توافقنامه پناهندگی میان ترکیه و اتحادیه اروپا وجود ندارد.»

هان افزود که در قبال کمک سه میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به ترکیه و همچنین تعهد به لغو روادید برای شهروندان ترک به منظور سفر به اروپا، آنکارا متعهد شده است عبور موج گسترده پناهجویان خصوصا از مناطق در حال درگیری به سوی اروپا را به شدت کاهش دهد. 

کمیسیونر مذاکرات توسعه و سیاست‌گذاری همسایگی اتحادیه اروپا تصریح کرد که در ادامه مذاکرات ترکیه و اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو خواهند کرد. 

هانس همچنین با اشاره به وضعیت فوق‌العاده در ترکیه خاطرنشان کرد که این وضعیت در این کشور بدون این که نسبت به آن ضرورتی وجود داشته باشد، در حال پی‌گیری است و اتمام این حالت می‌تواند به حاکمیت قانون در ترکیه کمک کند. 

مولود چاووش اوغلو نیز اعلام کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا پاسخ مثبت و قطعی در رابطه با سفر بدون روادید اتباع ترکیه به کشورهای اروپایی ندهد، تمامی توافقنامه‌های مربوط به امور پناهجویان متوقف و مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز