خبرگزاری کار ایران

داماد ترامپ در سنا شهادت داد؛ ۴ بار با مقام‌های روسی دیدار کردم

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۳۳

داماد رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر کمیته تحقیق در سنای این کشور در خصوص جنجال ناشی از دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شهادت داد.

به گزارش ایلنا، «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» در جلسه تحقیق مجلس سنا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شهادت داد.

داماد رئیس‌جمهور آمریکا پس از خروج از جلسه سنا گفت: «تمام کارهای من درست بودند و در چارچوب روند عادی کارزار انتخاباتی صورت گرفتند.»

جلسه کمیته اطلاعاتی سنا به منظور بررسی اتهام تبانی کوشنر با افراد وابسته به دولت روسیه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، روز گذشته و پشت درهای بسته برگزار شد.

جرد کوشنر در سخنانی در محل کاخ سفید بعد از جلسه کمیته اطلاعاتی سنا گفت که در این جلسه «کاملا شفاف بوده» و تمام اطلاعات درخواستی را ارئه کرده است.

داماد دونالد ترامپ تاکید کرد: «بگذارید کاملا روشن بگویم. من با روسیه تبانی نکردم. هیچ کس دیگر را هم در تیم انتخاباتی (دونالد ترامپ) نمی‌شناسم که این کار را کرده باشد. من هیچ رفتار نامناسبی انجام ندادم.»

کوشنر پیش از حضور در این جلسه نیز در بیانیه‌ای، هرگونه ارتباط «نامناسب و نامتعارف» و یا «منابع مالی» روس‌ها برای فعالیت‌های تجاری خود را رد کرده بود.

کوشنر ۳۶ ساله، در زمان رقابت‌های انتحاباتی استراتژی دیجیتالی رقابت ترامپ را سر و سامان می‌داد و مدیریت می‌کرد.

وی همچنین با تاکید بر این که نه او و نه هیچکدام از اعضای تیم انتخاباتی ارتباط هیچ تبانی با روس ها نداشته‌اند جمله ای آورده که اشاره دارد به این که «شاید چهار ارتباط با نمایندگان روس» داشته که بعد یا در حین رقابت‌های انتخاباتی بوده است.

کوشنر باید امروز نیز برای ادای شهادت در مورد اقدامات خود قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، در مقابل یک کمیته تحقیق مجلس نمایندگان هم حاضر شود.

جرد کوشنر، پیش از برگزاری جلسه دیروز سنا تاکید کرده بود تماس «غیرمعقولی» با مقام‌های روسی نداشته و برای فعالیت‌های اقتصادی خود به «منابع مالی روسی» تکیه نکرده است.

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، به طور مشترک تحقیقاتی را درباره اتهامات مطرح شده علیه کوشنر آغاز کرده‌اند.

حدود دو ماه پیش، روزنامه‌های آمریکایی واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز مدعی تماس داماد دونالد ترامپ با دولت روسیه شده بودند.

از جمله موارد ادعاهای مطرح شده این بود که در ماه دسامبر ۲۰۱۶، جرد کوشنر از «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا خواسته بود تا یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

بر این اساس، این خط تماس محرمانه برای مذاکره در مورد سوریه و سایر سیاست‌ها پیشنهاد شده بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز البته در همان موقع نوشته بود که چنین خط ارتباطی، درعمل شکل نگرفته است.

در پاسخ، وکلای کوشنر اعلام کردند که موکلشان آماده است تا اطلاعات مربوط به دیدار با کیسلیاک را در اختیار نمایندگان کنگره آمریکا بگذارد.

آنها در عین حال گفتند که کوشنر تماس‌های تلفنی با  کیسلیاک در حد فاصل ماه‌های آوریل تا نوامبر (پیش از برگزاری انتخابات آمریکا) را به یاد نمی‌آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز