خبرگزاری کار ایران

۶۱ نفر در آنکارا بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۱۰

نیروهای امنیتی ترکیه ۶۱ معترض را در جریان تظاهرات آنکارا دستگیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی ترکیه روز گذشته –یک‌شنبه- در جریان تظاهارات مردم آنکارا که در اعتراض به دستگیری دو معلم در یکی از میادین اصلی این شهر اجتماع کرده بودند، ضمن استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش فشار قوی برای متفرق کردن معترضان، ۶۱ نفر را نیز بازداشت کردند. 

«نوریه گلمن» از اساتید دانشگاه و «سمیح اوزاکچا» یکی از معلمان ترکیه در پی ادامه حالت فوق‌العاده و به اتهام ارتباط با جریان گولن از کار برکنار و بازداشت شدند. 

این دو نفر از چهار ماه قبل تاکنون در اعتراض به احکام صادره علیه خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 

دادگاه ترکیه اعلام کرده است که این دو نفر در همبستگی با «حزب جبهه انقلابی آزاد‌ی‌بخش خلق» که از گروه‌های چپ‌گرای افراطی به شمار می‌رود، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 

این دونفر با بی‌اساس قلمداد کردن این نظر اعلام کردند اقدام آن‌ها برای جلب‌توجه افکار عمومی به منظور رساندن صدای اعتراض خود به حکم تعلیق و بازداشت خود و ۱۵۰ هزار نفر دیگری است که توسط دولت بازداشت و زندانی شده‌اند. 

دادستانی ترکیه از دستگاه حقوقی این کشور ۲۰ سال حبس برای این دو معلم درخواست کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز