خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۵۱

افزایش تحریم ‌های آمریکا علیه روسیه، انفجار شدید در ادلب سوریه، سقوط یک بالگرد اسرائیلی در الخلیل، بازگشت ۴۷ هزار کارگر سودانی از عربستان به این کشور، به تعویق افتادن اجلاس اتحادیه عرب، سفر رئیس‌جمهوری ترکیه از عربستان به کویت، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و ترکیه، هشدار رقیب صدراعظم آلمان در مورد پناهجویان، تجمع ضد صهیونیستی در مادرید پایتخت اسپانیا، بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا و زخمی شدن ۲۱ فلسطینی در درگیر‌ی‌های شب گذشته از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روزگذشته -یک‌شنبه- ازموافقت دولت آمریکا با طرح افزایش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد که قرار است سه‌شنبه در مجلس نمایندگان این کشور به رای گذاشته شود. 

- در انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در میدان «الزراعه» شهر ادلب در شمال غرب سوریه بیش از ۱۳ تروریست عضو گروه تروریستی جبهه النصره کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. 

- یک فروند بالگرد ارتش اسرائیل در آسمان الخلیل در کرانه باختری رود اردن سقوط کرد. 

- وزارت کار سودان اعلام کرد ۴۷ هزار کارگر سودانی شاغل در عربستان، به کشور بازمی‌گردند. 

-اتحادیه عرب روز گذشته -یک‌شنبه- اعلام کرد، نشستی که قرار بود چهارشنبه آینده در مورد حوادث جاری فلسطین و بیت المقدس برگزار شود، ‌ یک روز به تعویق افتاده است. 

-«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که برای گفت‌وگو در خصوص بحران دیپلماتیک موجود در خلیج فارس در راس هیاتی بلند پایه روز گذشته عازم منطقه شده است، پس از مذاکره با مقام‌های عربستان سعودی عازم کویت شد. 

- «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز گذشته در تماس تلفنی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، در مورد تحولات اخیر در قدس و محدودیت‌های ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی بحث و تبادل نظر کردند. 

- «مارتین شولتز» رقیب «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در انتخابات آتی این کشور با هشدار درباره ورود موج تازه پناهجویان به آلمان اعلام کرد که دولت باید برای جلوگیری از این مساله اقدامی انجام دهد. 

- صد‌ها نفر از مسلمانان و فعالان گروه‌های مدنی اسپانیا عصر روز گذشته با تجمع در یکی از میدان‌های اصلی شهر مادرید، از حقوق فلسطینیان حمایت کرده و خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند. 

- «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا خواستار بررسی فوری تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو و آمادگی برای واکنش به این تحریم‌ها در صورت تاثیرگذاری آن بر قرارداد شرکت‌های اروپایی شده است. 

- جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد در درگیری‌های شب گذشته و بامداد امروز فلسطینیان با نظامیان صهیونیست دست‌کم ۲۱ فلسطینی زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز