خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

بحران موجود در خلیج‌فارس به نفع هیچ‌کس نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۸۹

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که ادامه بحران موجود میان قطر و دیگر کشورهای عربی باعث به خطر افتادن خلیج‌فارس شده و به نفع هیچ‌کس نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز –یک‌شنبه- اعلام کرد که ادامه بحران خلیج فارس تنها به انزوای قطر منجر شده و به نفع هیچ کس نخواهد بود. 

وی که برای یک سفر دو روزه راهی عربستان، کویت و قطر شده است پیش از پرواز و در فرودگاه استانبول اعلام کرد که هیچ‌کس علاقه‌ای به ادامه این بحران ندارد. 

اردوغان در ادامه افزود که دشمنان در حال برافروختن آتش اختلافات در بحران موجود میان برادران است. 

عربستان‌سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر به بهانه حمایت قطر از افراط‌گرایی، تقویت رابطه با ایران، و برهم زدن ثبات در کشورهای منطقه ارتباط خود را با قطر قطع کردند. 

دوحه همه این اتهامات را رد کرده است. 

با آغاز بحران دیپلماتیک در منطقه آنکارا حمایت همه جانبه خود از قطر را آغاز کرد و اردوغان نیز ضمن اعلام حمایت از قطر بار‌ها اعلام کرد که خواهان پایان یافتن این مناقشات در اسرع وقت است. 

رئیس‌جمهوری ترکیه که کشورش یک پایگاه نظامی با ۱۵۰ سرباز در قطر دارد، اعلام کرد که آنکارا از لحظات نخست آغاز این بحران در منطقه خواهان صلح‌، ثبات و همبستگی و حل بحران موجود از طریق گفت‌وگو بوده است. 

وی ادامه داد: «عربستان سعودی به عنوان یک بازیگر بزرگ در منطقه خلیج فارس می‌تواند نقش اساسی در حل این بحران را ایفا کند.»

اردوغان همچنین از تلاش‌های میانجی‌گرانه «شیخ صباح احمد الصباح» امیر کویت برای حل مسالمت آمیز این بحران قدردانی کرده و افزود که آنکارا به کویت به عنوان کلید حل این بحران نگاه می‌کند. 

 «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز جمعه اعلام کرده بود کشورش برای مذاکره به منظور حل بحران موجود مشروط به احترام به حاکمیت قطر آماده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز