خبرگزاری کار ایران

المالکی:

اگر روسیه نبود بغداد سرنگون می‌شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۱۶

معاون رئیس‌جمهوری عراق که برای دیدار با مقام‌های ارشد روسیه، امروز وارد این کشور شده است، اظهار داشت اکه گر نقش‌آفرینی روسیه در منطقه نبود، بغداد ساقط می‌شد.

به گزارش ایلنا، «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق، امروز- یکشنبه- برای سفری چهار روزه، وارد روسیه شد تا با مقام‌های ارشد این کشور از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون دیدار کند.

المالکی، پیش از ورود به روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی»، تصریح کرد که رایزنی‌‌هایش با طرف روسی بر نقش مسکو در خاورمیانه و فعال‌سازی همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی و پروژه‌های نیرو و تاسیسات میان مسکو و بغداد متمرکز خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: «در جریان نشست‌هایی که با مسئولان ارشد روس از جمله ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف ترتیب خواهم داد، درباره فعال‌سازی نقش روسیه در منطقه‌ و مشخصا در عراق گفت‌وگو خواهم کرد.»

وی در خصوص نقش روسیه در منطقه، اظهار داشت: «تأکید کردم و بار دیگر تأکید می‌کنم که اگر موضع روسیه نبود، تمامی منطقه نابود و یک نقشه جغرافیایی جدید و غیرعادی ترسیم می‌‌شد. اگر نقش روسیه که متفاوت با نقش آمریکاست نبود، مطمئنا نظام سوریه سرنگون می‌شد و تروریست‌ها موقعیت‌شان را تقویت می‌کردند و نقشه منطقه تغییر می‌یافت و در نتیجه، بغداد ساقط می‌شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز