خبرگزاری کار ایران

تعلیق تماس تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۸۸۰

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تعلیق تماس خود با اسرائیل، تا زمان برچیده شدن گیت‌ها در ورودی‌های مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، جمعه به خبرنگاران گفت: «من به نمایندگی از فلسطینی‌ها تعلیق هر نوع تماس با رژیم اشغالگر در تمامی عرصه‌ها را اعلام می‌کنم تا زمانی‌که اسرائیل متعهد شود همه تدابیر علیه مردم فلسطین را به صورت کلی و به‌ویژه در بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی لغو کند.»

محمود عباس این اظهارات را در روزی اعلام کرد که طی آن در درگیری بین تظاهرکنندگان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی، دست‌کم سه فلسطینی در شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری اشغالی شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند.

بعد از عملیات هفته گذشته در بخش قدیمی بیت‌المقدس و کشته شدن دو مامور پلیس اسرائیل در آن، تنش‌ها در این منطقه تشدید شده است.

اسرائیل که معتقد است سلاح‌های مهاجمان در صحن مسجدالاقصی پنهان شده بود در ورودی‌های این مکان مقدس مسلمانان گیت‌های امنیتی مستقر کرده است.

این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است و آنها در واکنشی اعتراضی، از یکشنبه گذشته از برگزاری نماز در صحن مسجد الاقصی خودداری و این کار را در بیرون از آن انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز