خبرگزاری کار ایران

آلمان سفیر ترکیه را احضار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۴۸۵

وزارت خارجه آلمان از احضار سفیر آنکارا در برلین در پی بازداشت فعالان حقوق بشر آلمانی در استانبول خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد سفیر ترکیه در این کشور در پی بازداشت فعالان حقوق بشر آلمانی در استانبول به محل وزارت خارجه احضار شده است. 

ازجمله فعالان بازداشت‌شده آلمانی «پیتر اشتویدتنر» است که سرپرستی یک موسسه با محوریت فعالیت در زمینه امنیت دیجیتال و مدیریت اطلاعات در استانبول را برعهده داشته است.

علاوه بر وی «ایدیل اسر» مدیر بخش ترکیه سازمان عفو بین‌الملل و همچنین یک فعال سوئدی نیز بازداشت شده‌اند. 

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت‌خانه با فراخواندن سفیر آنکارا ضمن اعلام مراتب اعتراض خود به وی اعلام کرد اتهام همکاری و حمایت وی از گروه‌های تروریستی بی‌پایه و اساس بوده و این فعال حقوق بشر باید فورا آزاد شود. 

 «مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در خصوص احضار سفیر ترکیه به محل این وزارت‌خانه تاکید کرد که دولت ترکیه باید بدون واسطه و مستقیما پیام روشن آلمان را در خصوص بازداشت فعالان حقوق بشر دریافت کند. 

پیش‌تر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در واکنش به دستگیری این فعال حقوق بشر آلمانی ضمن ناعادلانه خواندن این اقدام ترکیه، خواستار آزادی فوری وی شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز