خبرگزاری کار ایران

امارات خواستار نظارت بین‌المللی بر بحران قطر شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۷۰

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی خواستار نظارت بین‌المللی بر بحران در روابط چهار کشور عربی با قطر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات خواستار نظارت بین‌المللی بر بحران قطر با چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) شد و اظهار داشت که فشارهایی که بر دوحه اعمال می‌شود، مثمر‌ثمر بوده است.

قرقاش گفت که ما خواستار دستیابی به راه‌حلی منطقه‌ای و نظارت بین‌المللی هستیم.

وی تصریخ کرد، باید مطمئن شد که قطر به عنوان کشوری با ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی دیگر به طور رسمی یا غیررسمی حامی ایدئولوژی تروریستی نیست.

در ماه مه بود که انتشار نقل قول‌هایی جعلی منتسب به «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر بحران‌آفرین شد. این نقل‌قول‌ها که به او نسبت داده شده بود، در خبرگزاری دولتی این کشور و همچنین در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته بود.

انتقاد از حکومت‌های عربی، بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی و همچنین دفاع از حماس از جمله موضوعاتی بود که در این «نقل‌قول‌های جعلی» از آن‌ها سخن رفته بود.

مقام‌های قطر ضمن تکذیب سریع این نقل‌قول‌ها، اعلام کردند که سایت‌های دولتی مورد حمله‌ای سایبری قرار گرفته‌اند، اما رسانه‌های امارات و عربستان سعودی به‌رغم این تکذیبیه، انتشار اظهارات منسوب به امیر قطر را ادامه دادند.

چندی پس این نقل‌قول‌های بحران‌آفرین بود که چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط خود با قطر را قطع کرده و ضمن وضع تحریم‌ها، شروطی سنگین برای قطر به منظور از سرگیری روابط با دوحه اعلام کردند.

حال روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با تکیه بر اطلاعات مقام‌های امنیتی ایالات متحده گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است، امارات متحده عربی پشت حملات سایبری به خبرگزاری قطر و دیگر وب‌سایت‌های دولتی قطر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز