خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آنکارا اذعان کردند: بعد از کودتا اشتباهاتی داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۴۲

سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد آنکارا بعد از کودتای نافرجام سال گذشته میلادی مرتکب اشتباهاتی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «فاروق قایماقچی» سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا اذعان کرد دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام سال گذشته مرتکب اشتباهاتی شده است. 

وی تصریح کرد در نشستی که میان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه و «دونالد تاسک» رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا و «ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا برگزار شد، مقام‌های ترکیه و اتحادیه اروپا بر اعتمادسازی و بهبود روابط ترکیه با این اتحادیه تاکید کردند. 

دولت ترکیه در پی کودتا با اعلام وضعیت اضطراری، بازداشت‌ها و برکناری‌های مداوم در بخش‌های مختلف ارتش، خدمات مدنی، روزنامه‌نگاران و مخالفان سیاسی را کلید زد که این امر باعث ایجاد تنش میان مقام‌های اتحادیه اروپا و مقام‌های ترکیه شده بود. 

سفیر ترکیه در این اتحادیه افزود که دو طرف در این نشست توافق کردند که سال آینده میلادی نشست‌هایی با محوریت مساله انرژی و روابط اقتصادی میان ترکیه و اتحادیه اروپا برگزار شود. 

فاروق قیماقچی همچنین از توافق اولیه میان طرفین برای لغو رژیم روادید میان ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد و افزود که آنکار حاضر است معیارهای مورد نظر اتحادیه اروپا جهت توافق دوجانبه را رعایت کند. 

ترکیه سال گذشته میلادی و در پی موضع‌گیری مقام‌های اروپایی در خصوص کودتا در این کشور این قرار داد که در مرحله نهایی بود را‌‌ رها کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز