خبرگزاری کار ایران

درخواست محور سعودی برای لغو میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۱۱

کشورهای عربی، که تحت رهبری عربستان سعودی دوحه را محاصره اقتصادی و سیاسی کرده‌اند، در نامه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال خواستار لغو میزبانی قطر برای جام جهانی پنج سال دیگر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وب‌سایت سوییسی «دلوکال» نوشت کشورهای تحریم‌کننده دوحه در نامه‌ای مشترک به فدراسیون جهانی فوتبال، خواستار لغو برگزاری رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۲۲ در قطر شدند.

طبق این گزارش، این کشورها در نامه خود به استناد به ماده ۸۵ مقررات فیفا خواستار آن شده‌اند که فیفا محل برگزاری را به کشوری دیگر منتقل کند. مطابق این بند انتقال میزبانی بازی‌های در شرایط اضطراری امکان‌پذیر است.

در حالی‌که سخنگوی فیفا گفته، «جانی اینفانتیو» رئیس این فدراسیون چنین نامه‌ای را دریافت نکرده است.

وی گفت: «همانطور که پیشتر گفته شد، فیفا در تماس منظم با کمیته برگزاری جام‌جهانی قطر است...»

درهمین حال یک منبع نزدیک به کمیته برگزاری جام جهانی قطر گفته است که دوحه از این حرکت عربستان سعودی و متحدانش مطلع است اما هنوز قطر چنین نامه‌ای دریافت نکرده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از افزون بر یک ماه پیش تمام روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی خود را روی آن کشور بستند.

این کشورها با تعیین شروطی ۱۳ گانه‌، اعلام کردند شکستن محاصره تنها با اجرای این شروط ممکن است. قطر اما این شروط را رد کرده و آن را ناقض حاکمیت ملی خود می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز