خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه مصر:

درصدد تغییر رفتار قطر هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۴۱۹

وزیر خارجه مصر، که کشورش از اعضای ائتلاف چهارگانه علیه قطر است، تأکید کرد که ما درصدد تغییر سیاست‌های دوحه هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر طی گفت‌وگویی تلفنی با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تأکید کرد که کشورهای تحریم‌کننده برای تغییر سیاست‌های قطر مصمم هستند.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در فیسبوک نوشت: شکری (به موگرینی) عزم مصر، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی را برای تغییر سیاست‌های قطر، که با حمایت و پشیتبانی از گروه‌های تروریستی ثبات منطقه را بر هم زده است، تأکید کرد.

ابوزید افزود: موگرینی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر همبستگی اتحادیه اروپا با مصر در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد.

عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی، یمن و مصر در اوائل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام «سیاست‌های مداخله‌گرایانه و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی» قطع کرده و از دیپلمات‌های قطری نیز خواسته شد از این کشورها خارج شوند.

قطر این اتهام‌ها را رد کرده و آن را کمپین دروغ‌پردازی و ساختگی با هدف فشار برای کوتاه آمدن این کشور از تصمیم‌ها ملی خود خوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز