خبرگزاری کار ایران

شی‌جین‌پینگ:

سیاست‌های ترامپ، روابط پکن و واشنگتن را تیره می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۰۱

رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا با استفاده از فاکتورهای منفی روی روابط دوجانبه میان پکن و واشنگتن تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از ‌ «ان‌دی تی‌وی»، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روی روابط دوجانبه تاثیر منفی می‌گذارد. 

رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که ترامپ با تکیه بر شاخص‌های منفی از جمله مساله تایوان باعث به چالش کشیده شدن روابط دوجانبه می‌شود. 

ترامپ اخیرا در رابطه با مساله شبه جزیره کره در تماس‌های جداگانه‌ای با شی‌جین پینگ و «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن گفت‌وگو کرد که وزارت خارجه چین اعلام کرده است که در این تماس مساله تایوان نیز مورد اشاره قرار گرفته است. 

آمریکا در روزهای اخیر فروش یک محموله تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به تایوان را اعلام کرد که همین امر باعث خشم مقام‌های چینی شد. 

همچنین دولت آمریکا برخی از بانک‌ها و شخصیت‌های چینی را به اتهام پول‌شویی به نفع کره‌شمالی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. 

چین همچنین مدعی شده است که یک ناوشکن ایالات متحده آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز از ۱۲ مایلی یک جزیره در نزدیکی چین که به عنوان یک جزیره مورد مناقشه شناخته می‌شود، عبور کرده است. 

شی‌جینپینگ نیز با اشاره به مواردی که باعث وارد آمدن ضربه به روابط دو جانبه چین و ایالات متحده آمریکا می‌شود، ترامپ را به تحت تاثیر قرار دادن روابط دوجانبه متهم کرد. 

وی تصریح کرد که امیدوار است رئیس‌جمهوری آمریکا با احترام به قاعده «چین یک‌پارچه» روابط خود را با تایوان تنظیم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز